lördag 22 november 2008

19-20 november – Amritsar, Indien

Nu har vi kommit till Indien! Jag trodde nästan att vi aldrig skulle komma fram. Vi har kört på så många konstiga små vägar att jag undrade om mamma och pappa verkligen skulle hitta till Indien eller om vi kanske hade kört vilse...

Vi fortsatte att fira Tinnas treårsdag i Indien. Hon fick en tårta som vi åt på campingen.

Det är en fin camping vid ett gammalt hus i en stad som heter Amritsar. Ekorrar kilar runt överallt och jag har sett gröngula papegojor flyga mellan träden. Bakom huset finns det vattenbufflar som har jättesöta kalvar. Vi fick se när vattenbufflarna mjölkades.

Morgonen därpå var det min tur att fylla år. Jag vaknade för tidigt, men kunde inte somna om. Efter en evighet vaknade resten av familjen och sjöng för mig. Då blev jag glad. Jag har verkligen längtat efter att fylla åtta år. I present fick jag filmer och pysselböcker. Hela dagen gjorde vi saker som jag tycker om, som till exempel att bada i poolen, spela badminton, kasta frisbee. Vi åt också goda bakelser och kakor. Jag fick många grattishälsningar på telefon och email. Tack!
Åttaårshälsningar från Temba

Inga kommentarer: