söndag 15 juni 2008

13-15 juni – Transylvanien, Rumänien

Efter Moldavien var det dags att köra in i Rumänien igen. Vi hade tur och hittade ett ställe med swimmingpool. Vi fick bada så mycket vi ville. Det var superkul! Vi hämtar vatten ur djupa brunnar varje dag. Det är tungt men roligt att veva upp hinken när den är full med vatten.

Sen körde vi genom höga berg på en smal väg – Bicaz. Bergen hängde liksom ut över vägen.

På andra sidan bergspasset börjar den delen av Rumänien som kallas Transylvanien. Det var här som Dracula bodde för länge sedan! I dag har vi varit i en av de borgar där man tror att Dracula har befunnit sig. På fotot ser man hur jag går i en trappa inne i en hemlig gång i borgens mur. Borgen ligger i byn Bran och vi bor på Vampyrcampingen här! Det är kallare nu. Vi ser snö på bergstopparna.

Blodiga hälsningar från Temba

1 kommentar:

Lisbeth R sa...

Det var verkligen intressant att läsa om alla era spännande upplevelser. Det var också roligt att se alla de fina bilderna. Ibland är de lite små och svåra att se, men jag har sparat ner dem på min dator och då kan jag förstora dem. De blir lite suddiga men det är ändå så roligt att se alla mina stora och små gullungar! Jag är glad för att ni verkar ha det så bra, men längtar i alla fall efter er.
Kram,
Farmor