måndag 5 januari 2009

14-18 december – Lång färd till Goa

Dags att köra söderut nu. Farmor kommer för att besöka oss i Goa den 21 december och vi ska hitta en trevlig strand och ett hotell där vi kan njuta av vår vecka tillsammans. Det ska bli så himla kul att farmor kommer! Mamma och pappa sa att det skulle bli några långa dagars körning. Jag arbetade mycket med mina läxor. Jag blev klar med matematikboken. Jag läste ut de sista böckerna som jag lånat på Monbijouskolans bibliotek. Sen skrev jag klart dagboken och ritade på de sidor som jag inte hunnit med.

Men det gick inte riktigt som mamma och pappa hade tänkt sig. Tydligen så gick växellådan sönder redan första dagen. Vi barn fick inte reda på så mycket vad det kunde betyda, men pappa blev lite tyst och allvarlig. Sen lyckades vi köra hela vägen till Goa fastän bara fyrans växel fungerade. Eftersom vi inte kunde backa fick vi slå läger intill vägen och tälta på väldigt annorlunda ställen. Men det var ett äventyr i sig. Efter 170 mil kom vi fram till delstaten Goa och alla jublade. Vi trodde kanske att vi skulle bli tvungna att lämna bilen någonstans och ta tåget till Goa, men nu lyckades vi komma dit med bilen. Skönt!
Slut på höstterminen-hälsningar från Temba

Inga kommentarer: