onsdag 1 april 2009

1 april – Hämta bilen, Port Klang, Malaysia

Jag och pappa åkte till hamnen i Port Klang, en timme från Kuala Lumpur. Vi skojade med en massa aprilskämt på vägen dit. Jag tror att jag lyckades lura pappa fler gånger än han lurade mig. Vi hittade rätt container och pappa backade ut bilen. Det såg så trångt ut att jag trodde bilen skulle fastna på vägen ut!
Nu är vi redo att köra runt i Malaysia. Vi börjar med en tur till Melaka i morgon. Sen blir det nog Singapore.

Trånga containerhälsningar från Temba

4 kommentarer:

Lisbeth R sa...

Hej Temba!
Så mycket spännande det fanns att läsa i din blogg. Fast jag blev lite orolig när jag läste om hur ni körde över floden. Nästan lika läskigt som när bilen inte gick att backa i Goa och ni fick bygga broar över ett dike för att kunna vända bilen.
Jag gläder mig över att du är så flitig med ditt skolarbete. Du kan lita på att jag kommer att förhöra dig och kolla vad du kan!
Kramar till dig och syskonen!
Farmor Lisbeth

Albin Westerstad sa...

Hej varldens basta Temba!
Sa roligt ni verkar ha det i Malaysia. Min kompis Mira (som du ju har traffat) gifte sig i Petrona Towers for tre ar sen. Mitt dar bron mellan tornen ar. Haftigt!
Sa duktig du ar med ditt lasande och raknande.
Vi langtar efter att traffa dig o alla dina syskon.
Stora kramar fran Stina, Calle och Albin

Jonas sa...

Hej!
Jag fick era bloggadresser av en svensk kille i KL som träffat er i parken vid KLCC för nån vecka sen. Han berättade om er resa och jag tyckte det lät så häftigt att jag lade addresserna på minnet :-)

Jag heter Jonas och bor i KL med Sara och vara två barn Jack och Leo sen 3 veckor. Jag ska jobba här ett år.

Tycker det är så superhärligt att läsa om ert äventyr, ni är verkligen hjältar. Häftigt att ni tagit er så långt, jättekul att se hur ni bushcampar med barnstolar och allt.

2004 var jag och Sara på långresa, vi seglade Sverige-Västindien t.o.r., det tyckte vi var häfigt - men det är ju ingenting mot erat superäventyr! Hela famljen är ni dessutom :-)

Tack för jättebra bloggar, både denna och den andra på engelska!

Bloggläsarhälsningar,
Jonas

Unknown sa...

Hej Temba med familj!
Jag har läst på din blogg flera gånger men inte skrivit någon kommentar. Jättekul att läsa om er resa och alla äventyr ni är med om. Hoppas att ni fortsätter ha en bra resa allihop! Ha det så bra. Hälsa till mamma, pappa, Disa, Tinna och Atlas från din "gamla" fröken Karin på Kronprinsen:)