söndag 7 september 2008

5 september – Grekland


Nu har vi kommit till Grekland. Här ska vi vila upp oss några dagar innan vi fortsätter till Turkiet. Vi är på en fin camping utanför staden Kavala. Det är 30 grader varmt och sol. Vi badar i havet och i en jätterolig barnpool.
Jag har just läst ut min andra bok under resan: Siv & Johansson – Spökhuset. Den första boken jag läste var Varuhusmysteriet.
Jag räknar i min matematikbok Matteplaneten också. Jag har hunnit till sidan 21.

Grekiska solhälsningar från Temba

2 kommentarer:

Lisbeth R sa...

Nu har jag läst om alla länder ni varit i sedan ni reste iväg från Malmö den 25 augusti. Det var jättetrevligt att läsa och att se de fina fotona. Jag saknar er, men igår var jag på en ny, rolig lekplats i Bunkeflostrand. Den heter Afrikalekplatsen och jag har skickat foton i mail. Dit vill jag med er när ni kommer tillbaka till Malmö. Jag vill också berätta att jag tänkte särskilt mycket på er i går när Sverige spelade VM-kvalmatch i fotboll mot just Albanien. Fast Albanien är ett så fattigt land och både Zlatan och Henke var med, blev resultatet 0-0.
Många kramar från Farmor.

Lasse sa...

Hej Temba

När jag läser din blogg sitter jag på Monbijouskolan, och det är snart tid att gå hem för idag.
Du verkat att ha en rolig resa, jag blir lite avundsjuk, fast jag var i Grekland i somras.Det är bra att du läser böcker, Varuhusmysteriet verkar vara en spännande bok, var den det?
På skolan är det som vanligt, många barn och vuxna som jobbar och har kul.
Hoppas att du hinner längre i Matteboken, fast du verkar vara långt framme, redan nu.

Soliga Monbijouhälsningar från Lasse till hela familjen!