söndag 7 september 2008

1-2 september – Albanien

Albanien verkar mycket fattigt, men människorna är väldigt snälla och gästfria. Nu ser vi häst och vagn igen, precis som vi gjorde i Rumänien. Det finns gatubarn också. Det måste vara hemskt att vara gatubarn. Hur ska de klara sig?
Vi körde länge genom bergen. Landskapet är vackert, men tyvärr kastar folk skräp överallt. Det tycker jag är synd.
När vi kör passar jag på att träna läsning och skriva dagbok.
Vi övernattade vid ett majsfält. En snäll flicka och hennes mamma kom och gav oss en påse mogna fikon. Det var jättegott. En man kom körande på sin Lamborghini-traktor som jag fick kolla på. Han startade den med en skruvmejsel!
Många andra kom också förbi för att försöka prata med oss, men vi förstår inte albanska. Ett par killar kom för att skjuta fågel med sina gevär. Jag visade dem min slangbella som pappa lagat med en ny bit läder.

Albanska hälsningar fån Temba

Inga kommentarer: