onsdag 4 mars 2009

26-27 februari – Genom molnen till Katmandu, Nepal

Dags att köra upp i bergen igen. Vi åt frukost i värmen 200 meter över havet. Två timmar senare åt vi picknick-lunch 2488 meter över havet. När vi öppnade en vattenflaska flög korken iväg. Det är tunnare luft när man kommer upp i bergen. Här växer det vackra rhododendron-träd.
Vi hoppades att vi skulle kunna se Mount Everest från bergspasset, men det var tyvärr alldeles molnigt över bergen. Synd. Jag skulle gärna vilja se världens högsta berg.
Vi kom fram till Nepals huvudstad Katmandu. Här tältar vi hos scoutkåren mitt i stan. Jag tänkte att jag ska lära mig mer om scouterna. De verkar väldigt snälla och duktiga. En av scouterna här har träffat vår svenske kung på ett scoutläger!

Scout-hälsningar från Temba (alltid redo!)

1 kommentar:

Lisbeth R sa...

Hej Temba!
Det var lite läskigt med krokodilen! Men annars blir jag alldeles avundsjuk när jag ser bilderna av elefanterna och läser om allt roligt ni gjort tillsammans med dem. Fast jag kanske inte vågat, eller vad tror du?
Från farmor Lisbeth är det hesa, hostiga hälsningar, men våren är på gång!
Många kramar till er alla!
(tyckte jag gjorde en kommentar innan men den verkade inte komma in. Eller så blir det två likadana. :)