fredag 2 maj 2008

24-27 april – Berlin, Tyskland

I Berlin fanns det en gång en mur som delade staden i två delar. De som bodde i den östra delen fick inte åka till den västra delen där människorna var fria. Nu är muren borta och alla får åka vart de vill. Det tycker jag är bra.
Här i Tyskland pratar alla tyska. Det tycker jag är svårt, men jag kan säga ”Ich heisse Temba. Ich wohne in Malmö. Ich bin 7 Jahre alt”. Jag kan också säga ”danke” och ”bitte”. I Tyskland är polisbilarna och -motorcyklarna gröna. Och jag hittade en gata som heter ”Monbijoustrasse” – det var roligt för jag går ju på Monbijouskolan i Malmö.

I Berlin såg jag sju dinosaurieskelett på ett museum. Några skelett var jättestora! Jag fick också se en staty av drottning Nefertiti och gamla mumier på det egyptiska museet.

1 kommentar:

Unknown sa...

V roligt att läsa din blogg temba. Tänk att du fick se en massa skelett... Var det inte läskigt?? Kram från Hildur, Charlie och Caesar